Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017
RSS
newsletter

Οι Δέκα Συμβουλές για την αντιμετώπιση της κρίσης
Share

Ο Δαρβίνος έλεγε ότι τα είδη που πάντα θα επιβιώνουν δεν είναι ούτε τα πιο μεγάλα ούτε τα πιο δυνατά . Είναι τα πιο ευπροσάρμοστα , αυτά δηλαδή που πρώτα από όλα θα αφουγκραστούν τις αλλαγές των καιρών , θα αναπτύξουν ένα σχέδιο δράσης και θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν προς όφελος τους τόσο τα δικά τους συγκριτικά πλεονεκτήματα , όσο και τις αδυναμίες των αντιπάλων τους .

Παρακάτω σας παραθέτω δέκα απλές συμβουλές για την αντιμετώπιση της κρίσης :

img31) Φτιάξτε ένα απλό πρόγραμμα ταμειακών ροών . Μπορείτε να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας ή μπορείτε να το φτιάξετε και μόνοι σας , δεν είναι δύσκολο . Φτιάξτε δύο στήλες :

Α) Την στήλη των εισπράξεων, όλες αθροίστε αυτήν όπου σ ' τις προσδοκώμενες μελλοντικές ταμειακές ροές για ένα εξάμηνο ( π.χ εισπράξεις από πελάτες εισπράξεις από μεταχρονολογημένες επιταγές , εκταμιεύσεις δανείων ) και ..

Β) Την στήλη των πληρωμών , όπου αθροίστε όλες τις προσδοκώμενες μελλοντικές ταμειακές εκροές δηλαδή τις πληρωμές για το ίδιο διάστημα ( π.χ Πληρωμές δανείων , προμηθευτών , προσωπικού , ΙΚΑ , Εφορίας , ΔΕΗ , ΟΤΕ , ενοίκιο κ.λ.π ) - Φροντίστε να είστε ακριβείς στους υπολογισμούς σας και να μην σας ξεφύγουν μεγάλα ποσά .

 2) Ιεραρχήστε αυστηρά τις πληρωμές σας και κάντε μονοσήμαντες αντιστοιχίες ( π.χ Τα πρώτα Χ Ευρώ που θα εισπράξετε θα πληρωθούν οι πρώτες Χ Υποχρεώσεις και μόνο αυτές , οι άλλοι θα περιμένουν , - δεν πληρώνουμε όποιους και όποτε έχουμε , πληρώνουμε με σχέδιο και πάντα πρώτα τους ποιο αναγκαίους για την λειτουργία της επιχείρησης μας . - Συμβουλή : ως πιο αναγκαίους θεωρήστε το προσωπικό σας και ιδιαίτερα το προσωπικό επαφής ( π.χ πωλητές ).

 3) Αναλάβετε προσωπικά την φροντίδα των εισπράξεων και ορίστε ένα πλαφόν για κάθε πελάτη , κοινοποιήστε το και τηρήστε το απαρέγκλιτα . Κλείστε όσο ποιο γρήγορα γίνεται τα παλιά και μεγάλα υπόλοιπα - είναι καλύτερα μια χαμένη πώληση από μια χαμένη είσπραξη .

 4) Η μεγαλύτερη παγίδα για τις επιχειρήσεις είναι η παγίδα του τζίρου. Μην πουλάτε στον οποιονδήποτε και σε οποιανδήποτε τιμή . Όσο και να έχετε ανάγκη μία πώληση , μην δίνετε υπέρογκες εκπτώσεις , μην « ξεπουλάτε » τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας . Δεν πουλάμε ποτέ χωρίς κέρδος και ποτέ σε κάποιον που δεν έχουμε ψάξει την ικανότητα του να μας πληρώσει - εδώ μπορεί να μας βοηθήσει η τράπεζα που συνεργαζόμαστε .

 5) Διαπραγματευτείτε με τους προμηθευτές και με τις τράπεζες καλύτερους όρους στις οφειλές ή ζητήστε τους να σας επιμηκύνουν την διάρκεια αποπληρωμής μειώνοντας την καταβαλλόμενη δόση προκειμένου να διατηρήσετε ρευστότητα . Μη διστάσετε να απαιτήσετε . Εξάλλου , όπως οι επιχειρήσεις έτσι και οι τράπεζες είναι αναγκασμένες να διαπραγματευτούν προκειμένου να επιβιώσουν - Εκμεταλλευτείτε το .

 6) Προχωρήστε σε στρατηγικές συμμαχίες με πελάτες και με προμηθευτές . Βρείτε ποιοι από τους πελάτες σας και τους προμηθευτές σας θα αντέξουν στην κρίση και δώστε όλη σας την βαρύτητα στην εξυπηρέτηση αυτών . - Η κρίση όσο μεγάλη και αν είναι δεν θα κρατήσει για πάντα και εσείς πρέπει να ξέρετε με ποιους θα πορευτείτε την επόμενη μέρα .

 7) Προσπαθήστε να βρείτε τις μαύρες τρύπες όπου χάνετε χρήματα . Επαναδιαπραγματευθείτε το ενοίκιο της εγκατάστασης σας ή ακόμα αλλάξτε γραφεία κανένας δεν πείθετε ποια από την χλιδή . Δεν χρειάζεται να έχετε γραμματέα στο γραφείο σας για να απαντάει στα τηλεφωνήματα αφού μπορείτε να κάνετε εκτροπή στο κινητό σας - Ιεραρχήστε τα έξοδα σας όχι με βάση τα θέλω σας αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησης σας .

 8) Ενημερώστε έγκυρα και χωρίς υπεκφυγές το προσωπικό σας για την πραγματική κατάσταση της επιχείρησης σας . Εξηγήστε του ότι προέχει η ύπαρξη της επιχείρησης και συνδυάστε το με την διατήρηση των θέσεων εργασία τους . Ζητήστε τους να μειώσουν τις ώρες εργασίας τους ή να μειώσουν τις αμοιβές τους αλλά δεσμευτείτε ρητά για παραπάνω αμοιβές όταν θα έρθει η ανάκαμψη . - Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους .

 9) Προσπαθήστε να βρείτε νέους τρόπους εσόδων είτε πρόκειται για νέα προϊόντα - υπηρεσίες είτε πρόκειται για βελτίωση των υφιστάμενων προϊόντων - σας υπηρεσιών . - Όπως εσείς θα θέλατε για κάθε αγορά σας να πετύχετε το μέγιστο μεταξύ τιμής και ωφέλειας το ίδιο ακριβώς θέλουν και οι πελάτες σας.

 10) Να σκέπτεστε θετικά και να είστε αισιόδοξοι . Οι στρατηγικές σας να μην είναι στρατηγικές αξιοπρεπούς ήττας αλλά να είναι στρατηγικές νίκης - Μην ξεχνάτε ποτέ πως την νίκη την καρπώθηκαν μόνο όσοι πολέμησαν για αυτήν .

 Γρηγόρης Κ Κοκολάκης
Οικονομολόγος Λογιστής  Α Τάξεως
Master in Business Administration